dinsdag 9 december 2014

1. Isabel en Tiuri: eerste oriëntatie


Zolang je nog geen vastomlijnd idee hebt over wat je met je meesterproef wilt doen, kun je hier een aantal interessegebieden noteren. Kijk goed naar het aanbod van de verschillende kunstinstellingen, theaters, bioscopen e.d. om inspiratie op te doen. Welke disciplines (toneel, film, muziek, mode, dans, enz.) zou je in je meesterproef willen betrekken en welke onderwerpen (bijvoorbeeld oorlog, verboden liefde, eten en drinken, reclame, reacties van publiek/omwonenden, …) trekken je belangstelling? Je docent en klasgenoten kunnen reageren en je suggesties doen, als je dat wilt.

6 opmerkingen:

  1. ik wilde het eerst over de vikingen houden maar het is geen voorstelling binnen een straal van 100 kilometer.

    Dus nu wilde ik het houden over de regelmaat die films volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je spreekt over "ik", maar ik heb van je begrepen dat je het samen met Isabel doet. Klopt dat nog steeds?
    Wat bedoel je precies met "de regelmaat die films volgen"? Heb je het dan over het verhaalpatroon? Over clichés daarin?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het "ik" gedeelte komt omdat ik nog niet wist of zei het ermee eens was en ik wilde haar geen woorden in de mond leggen.( ze vind het een goed idee(nu))
    En ja, over de clichés inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voor de meesterproef hebben wij als discipline films gekozen en we gaan het waarschijnlijk houden over de clichés in films, zoals er bij horror films altijd bepaalde type mensen zijn en verhaal lijnen die worden gebruikt omdat die mensen aanspreken. wat voor stucteer er zit in films hoe ze worden opgebouwd we hebben beide al een culturele activiteit bezocht die met films te maken hebben, Tiuri ging naar het EYE museum in Amsterdam en ik in de kunsthal naar een tentoonstelling over de james bond films er daar werd ook nog meer verteld over de stucteer in films. verder zijn we van plan om nog naar 2 films te gaan zodat we die kunnen gebruiken en vergelijken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt goed. Je weet nu wanneer de presentatie gepland is, dus houd het filmprogramma goed in de gaten...

    BeantwoordenVerwijderen